Prawo pracy

czarny drewniany młotek sędziowskiPrawo pracy zawiera wszelkie prawa oraz obowiązki pracodawców i pracowników. W związku z tym ta gałąź prawa dotyczy zdecydowanej większości społeczeństwa. Regulacja stosunków pracy wpływa na relacje oraz atmosferę w miejscu wykonywania obowiązków zawodowych. Najważniejszym aktem prawnym w tym obszarze jest Kodeks pracy. Poza tym normy prawa pracy są także regulowane np. w ustawach, porozumieniach zbiorowych, statutach i regulaminach.

Norm określonych w Kodeksie pracy nie stosuje się w przypadku osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i umowy o dzieło. W tych przypadkach mamy do czynienia z Kodeksem cywilnym. Pracownicy naszej kancelarii oferują pomoc zarówno pracownikom (osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę), jak i pracodawcom.

Czym się zajmujemy w zakresie prawa pracy?

Oferujemy rozmaite usługi z zakresu prawa pracy, które kierujemy do pracowników. Nasi Klienci mogą liczyć na pomoc dotyczącą m.in.:

• przywrócenia do pracy po bezpodstawnym zwolnieniu,
  • pozwów o ustalenie istnienia stosunku pracy,
  • praw i obowiązków pracowników,
  • spraw o odszkodowania,
  • odzyskania wynagrodzenia,
  • mobbingu.

W przypadku pracodawców nasza pomoc w zakresie prawa pracy dotyczy np. wsparcia podczas negocjacji z pracownikami. Ponadto pomagamy w sprawach dotyczących zakazu konkurencji i odwołań pracowników z urlopu. Do naszych zadań w tym obszarze należy również sporządzanie i opiniowanie dokumentów pracowniczych – np. umowy o pracę, regulaminy, kontrakty czy też umowy o zakazie konkurencji.

Zachęcamy do kontaktu z pracownikami naszej kancelarii. Udzielą oni szczegółowych informacji o świadczonych usługach w zakresie prawa pracy.